Reisprogramma - dag tot dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Belinda Blom - WaarBenJij.nu Reisprogramma - dag tot dag - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Belinda Blom - WaarBenJij.nu

Reisprogramma - dag tot dag

Door: Blinnie

Blijf op de hoogte en volg Belinda

09 April 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 1 - Vlucht Amsterdam - Beijing
Dag 2 - Bij aankomst in Beijing worden we naar onze accomodatie in Beijing gebracht. De rest van de dag hebben we om bij te komen!
Dag 3 - Vandaag moeten we vroeg op om met onze gids de Chinese Muur te bezoeken We gaan naar het Mutianyu gedeelte en zullen met de kabelbaan naar boven gaan. Eenmaal boven gekomen, maken we een wandeling over de muur en daarna weer met de kabelbaan naar beneden voor de lunch.
Deze vindt plaats bij een lokale familie en van hen gaan we leren hoe we dumplings moeten maken.
's Middags maken we met een Riksja een tocht door de Hutongs van Beijng (sloppenwijken) We zullen ook de lokale markt en de Drum Tower bezoeken. We eindigen de tour bij de Pipe Marker Street, vol met leuke winkeltjes.
Dag 4 - Vandaag hebben we een dag ter vrije besteding in Beijing en we zullen uiteraard op zeker de Verboden Stad en het Tiananmen Plein met het Mausoleum van Mao bezoeken.
Dag 5 - Vandaag zullen we tezamen met onze gids de Tempel van de Hemel bezoeken. Hierna worden we naar de luchthaven gebracht voor onze vlucht naar Xi'an.
Dag 6 - Vandaag zullen we het Terracoota leger van China's eerste keizerrijk Qinshihuangdi bezoeken en daarna zullen we lunchen in een plaatselijk restaurant. Na de lunch keren we terug naar het centrum van Xi'an en onderweg nemen we een kijkje op de geneeskrachtige kruidenmarkt. In stadscentrum aangekomen zullen we een bezoek brengen aan de best bewaarde stadsmuur van China, waarover we een fietstocht gaan ondernemen!
Dag 7 - Na het ontbijt worden we naar de luchthaven gebracht voor onze vlucht naar Kunming. Aldaar worden we opgewacht en naar onze accomodatie gebracht, de rest van de dag hebben we ter vrije besteding.
Dag 8 - Na het ontbijt worden we naar het treinstation van Kunming gebracht, vandaar zullen we per trein reizen naar Dali (10.20 - 16.10 uur)
Bij aankomst in Dali worden we naar onze accomodatie gebracht, de rest van de dag is ter vrije besteding.
Dag 9 - Vandaag zullen we een boottocht maken over het Erhai Meer. We varen in ongeveer twee uur naar Jinshuo Island, het grootste eiland in het meer. Hier is een klein vissersdorpje waar we de pasgevangen vis kunnen proberen! Men vangt hier vis met behulp van Aalscholvers.
Dag 10 - Na het ontbijt gaan we weer naar het station waar we de trein naar Lijiang zullen nemen (09.16 uur - 11.54 uur) In Lijiang aangekomen, worden we opgehaald en naar onze accomodatie gebracht.
Dag 11 - Vandaag hebben we een dag ter vrije besteding in Lijiang.
Dag 12 - Vandaag brengt onze gids ons naar Zhongdian. Onderweg zullen we de spectaculaire Tiger Leaping Gorge bezoeken, een kloof met diepe dagen en toppen tot wel vierduizend meter hoog. Zhongdian, ook wel Shangrila genoemd ligt ten noordwesten van Lijiang en wordt ook wel een stukje Tibet in China genoemd (3200 mtr hoogte)
Dag 13 - Vandaag zullen we de omgeving van Zhongdian bezoeken. Dit gebied heeft alle kenmerken van de Tibetaanse cultuur: gerst, yaks, lama's, kloosters, chortens en boterhee en gebedsvlaggen. We bezoeken het Songzanling Klooster, er leven nu nog zo'n 700 monniken en lama's.
Na de lunch bezoeken we het Bitahai en het Shudu meer. Hier leven de nog weinige wilde dieren die China rijk is: beren, de Aziatisch gouden kat, herten en fazanten.
Dag 14 - De ochtend hebben we ter vrije besteding daarna gaan we naar de luchthaven voor onze vlucht naar Kunming waarvandaan we over zullen stappen naar Guiling. In Guilin worden we opgehaald en naar onze accomodatie in Yanghzhou gebracht.
Dag 15 - Met onze gids samen maken we in de ochtend een boottocht van ongeveer een uur over de Li River. In het dorpje Fuli zullen we een lokale markt bezoeken en daarna worden we teruggebracht naar Yangshuo waar we per fiets de omgeving zullen verkennen.
Dag 16 - Vandaag hebben we een dag ter vrije besteding en kunnen we van de omgeving genieten. In de middag worden we per transfer naar Longji gebracht.
Dag 17 - In de ochtend maken we een trekking door Longsheng. Longsheng staat bekend om haar 700 jaar oude Dragon Bone's terrassen (rijst terrassen). De vrouwen uit Longsheng dragen prachtige kleding en zware zilveren oorbellen.
In de loop van de middag worden we naar de luchthaven van Guiling gebracht, waar we aan het einde van de middag onze vlucht naar Hong Kong zullen nemen.
In Hong Kong worden we per seat-in-coach naar onze accomodatie gebracht.
's Avonds zullen we de avondmarkt in Temple Street bezoeken.
Dag 18 - Een dag ter vrije besteding in Hong Kong waarin we op zeker de Peak Tram naar Victoria Peak zullen nemen en 's avonds zeker de verlichte skyline van Hong Kong zullen gaan aanschouwen vanaf de Boulevard of Stars.
Natuurlijk hebben we verder veel te weinig tijd om deze miljoenenstad te bekijken want de volgende dag:
Dag 19 - Aan het einde van de middag worden we weer per seat-in-coach transfer naar het vliegveld gebracht. We vliegen van Hong Kong naar Amsterdam en onze reis is ten einde!
Dag 29 - Aankomst Amsterdam

• 15 April 2012 - 10:57

De Blommetjes:

Jeetjemina, wat 'n programma !
    Maar nog vóór jullie vertrekken willen we thuis de reis nog eens graag volgen op een goede topografische kaart. Zijn erg benieuwd naar vrijheid, kwaliteit accomodaties, infrastructuur en natuurlijk het eten. Alle dag rijst ?
    Moet er niet aan denken !
    Tor binnenkort dus.