Longji 19.05.2012 - Reisverslag uit Longji, China van Belinda Blom - WaarBenJij.nu Longji 19.05.2012 - Reisverslag uit Longji, China van Belinda Blom - WaarBenJij.nu

Longji 19.05.2012

Door: Blinnie

Blijf op de hoogte en volg Belinda

19 Mei 2012 | China, Longji

Longji, 19.05.2012

Nou, van bloggen is deze reis niet veel gekomen, maar dat lag al een beetje in de lijn der verwachting. Het programma is dusdanig volgeplanned dat ik koortsachtig probeer mijn travel journal bij te houden maar ook daarmee lig ik al vier dagen achter. Ik schrijf nu dus 's avonds laat alleen nog steekwoorden in mijn travel journal in de hoop er op een later tijdstip leuke verhalen van te kunnen breien...

Vandaag zijn we na de ochtend nog door Yangshou gewandeld te hebben waarbij Blinnie alweer haast bezweek van de hitte na een lange autorit (4,5 uur) aangekomen in Longji, provincie Guangxi.
Daar aangekomen moesten we nog 40 minuten klimmen, verder omhoog de bergen in. Hier kunnen geen auto's komen, er is alleen een smal pad omhoog dus moesten onze koffers door dragers - die bij nader inzien draagsters bleken te zijn - naar boven gedragen worden.
Wat een hondenbaan zeg! Ik voelde me echt genegeerd toen ik die vrouwen de zware last zag dragen.
Desondanks blijken ze het graag te doen om geld te kunnen verdienen en een van de drie droeg zelfs schoenen met hakken, ongelooflijk toch!
Er worden hier ook volop huizen gebouwd en dan te bedenken dat alle cement, bakstenen en hout per paard naar boven vervoerd moeten worden.
Je moet dan ook tijdens je klim regelmatig even opzij stappen om een zwaarbeladen paard met baas voorrang te verlenen ;-)

Afijn, afgezien van het enorme vreselijke afgrijselijke insectbeest dat ineens boven onze tafel vloog toen we aan het eten waren is het hier helemaal geweldig. (Vakantieman, gezellig he!!!)
Het hotel lijkt meer op een hostel met heel veel hout en er vertoeft hier een internationaal gezelschap. Jammer dat we hier maar 1 nacht blijven!
Morgenochtend moeten we heel vroeg op omdat we de Dragon Bone rijstterrassen gaan bezoeken, dat moet erg mooi zijn en het is dan ook het doel van ons bezoek hier.

Hierbij een paar fotootjes van van alles en nog wat en Lemco en Blinnie gaan dus nu onder zeil....
Als ik tenminste de gedachte aan dat vreselijke, afgrijselijke, gevaarlijke vliegbeest met voelsprieten van me af kan zetten.
Eerst een inspectie van de kamer, onder het bed enzo, brrrr.

Lemco en Belinda

  • 19 Mei 2012 - 13:50

    Sylvia:

    Jammer dat je de blog niet kunt bijhouden, ik had graag meer avonturen gelezen, maar dan komt wel weer als jullie weer thuis zijn.
    Heb je dat enge beest niet eens op de foto staan??
    Veel plezier nog en genieten hoor!

  • 19 Mei 2012 - 17:23

    Josephine:

    Wat spannend allemaal. Het lijken wel erg vriendelijke mensen. Leuk Lemco dat je ook een velslag schleef. Ik griezelde wel bij die zak scolpioentjes. Heb je ook een foto van het enge beest of was daarvoor te erg geschrokken. Ik verwacht echt een uitgebreider verslag als jullie thuis zijn. Dit is maar armoede. Zo kan ik niet in gedachten mee reizen. Nog een fijne tijd.
    Liefs
    Josephine

  • 19 Mei 2012 - 21:55

    Monique:

    Dit smaakt naar meer verhalen! En die foto's zijn helemaal intrigerend...Moet 'helaas' nog even geduld oefenen ;-) Veel plezier nog de komende dagen!

  • 20 Mei 2012 - 08:56

    De Blommetjes:

    Geweldig avontuurlijk alles.
    Maar gottogottogot, ik zou me doodschamen al die vrouwtjes het zware werk te laten doen.
    En het klimaat is mooi op Blinnie toegesneden (maar niet heus!). Nou dus niet meer zeuren als het ook hier lekker warm wordt. Je doet dit immers voor je plezier en je hebt er nog lol in ook (al kun je 's avonds geen pap meer zeggen). Dus laat dat blog nou voor de rest van de tijd ook maar even zitten. Leg alles wel op de chip vast en componeer er later de verhalen maar bij. Laat die laatste dagen goed op je inwerken en geniet samen met Lemco van het avontuur.

  • 20 Mei 2012 - 15:58

    Joyce:

    Gaaf dat jullie bij het Terra Cotta leger zijn geweest, dat moet immens groot zijn toch? Heerlijke tijd hebben jullie , dus dat bloggen komt wel weer, geniet verder!
    l blijft het leuk voor ons om jullie reisverhalen te lezen!

    groetjes, Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Belinda

Kijk voor meer reisverslagen op: http://rdbb.waarbenjij.nu/ http://rdbb1.waarbenjij.nu/ http://rdbb2.waarbenjij.nu/ http://rdbb3.waarbenjij.nu/ http://rdbb4.waarbenjij.nu/ http://rdbb5.waarbenjij.nu/ http://rdbb6.waarbenjij.nu/

Actief sinds 30 Maart 2012
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 10919

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

BLINNIE EN REMCO IN CHINA

Landen bezocht: