Donderdag 10.05.12 Kunming, Yunnan - Reisverslag uit Peking, China van Belinda Blom - WaarBenJij.nu Donderdag 10.05.12 Kunming, Yunnan - Reisverslag uit Peking, China van Belinda Blom - WaarBenJij.nu

Donderdag 10.05.12 Kunming, Yunnan

Door: Blinnie

Blijf op de hoogte en volg Belinda

10 Mei 2012 | China, Peking

He he, eindelijk even tijd om wat te bloggen! Tot nu toe heb ik echt nog geen tijd en puf gehad om achter de laptop te gaan zitten. Tegen de tijd dat 's avonds de foto's van de camera zijn overgezet op de laptop gaan onze lichtjes echt wel uit!
Wel heb ik inmiddels al 50 pagina's in mijn travel journal opgekrabbeld, dus de verslagen zet ik hoe dan ook op papier als ik thuis ben.
Vandaag zijn we gearriveerd in de provincie Yunnan, in de hoofdstan Kunming. De vlucht duurde 2 uur maar helaas hebben we eerst 1,5 aan de grond gestaan in het vliegtuig voordat het opsteeg. Nouja, je kunt niet alles hebben.
Buiten foto's hebben we ook de nodige leuke fimpjes gemaakt maar ook daarvoor moeten jullie geduld hebben want youtube is niet toegankelijk. Vreemde gewaarwording hoor, dat je veel webpagina's gewoon niet kunt opvragen. "Restricted" komt er dan in beeld. Tja...
We zijn hier nu nog geen volle week en het voelt al als drie weken.
Man, wat hebben we alweer veel achter de rug!
Op de muur geweest, in de verboden stad, op het plein van de hemelse vrede, het mausoleum van Mao gezien en de beste man zelf dus (of zou het toch een wassen beeld zijn?), het terra cotta leger, en nog veeeel meer. We hebben nog niet met mes en vork gegeten en dat gaat ons goed af!
Het eten bij een familie thuis in Peking in de Hutongs was erg leuk (en lekker). De toch al miniscule huiskamer was uitgeruimd voor ons tafeltje, alle zooi stond tegen de muur opgestapeld. Echt wel bijzonder.
Hierbij enkele fotootjes en later volgen meer verhalen!
Groetjes van Lemco en Belinda
Latel!!!!

• 10 Mei 2012 - 10:28

Wilma:

Ziet er gaaf uit zo op die lange muur.
    Hebben jullie hem ook helemaal bewandeld.
    Lekker handig met van die stokjes. Kijk je uit dat je genoeg binnen krijgt,anders komen jullie nog mager terug ha ha.

• 10 Mei 2012 - 11:04

Monique:

*sjucht* nu krijg ik nog meer zin om ook een keer naar China te gaan...Klinkt zeeeer intrigerend Belinda, zo'n kort logje. Ben benieuwd naar jullie verhalen als jullie weer terug zijn ;-)
    Veel plezier nog!

• 10 Mei 2012 - 11:16

Hanneke (Nijn):

Hi Blin,

Vroeg me al af waar je mooie verhalen over China bleven! :-)

Geniet er maar lekker van, ik lees je verhalen met smaak. En als dat niet lukt door de censuur, dan verwacht ik natuurlijk wel naderhand ingescande reisverhalen uit je traveljournaal, hihi!

Liefs,
    Han

• 10 Mei 2012 - 13:55

Esther:

Ooo, Belin, dit klinkt echt naal meel! ;)En wat een leuke foto's, dat babytje is net een klein buddhaatje!!
    Heel veel pleziel nog!

• 10 Mei 2012 - 14:15

Joyce Dane:

Hoi Belinda en Remco,

Fijn om wat te lezen en wat een avontuur. heel leuk om bij een geizn thuis te gaan eten, die keuken, en zo zie ja maar weer. Hier in het westen al die moderne keukens, duizenden euros spenderen we eraan en dan eet je toch heel smakelijk daar in een klein huisje met halve keuken ;-) Mooie fotos ook, ja net een Buddha die baby. veel plezier nog en ik kijk uit naar juliie verhalen en fotos!

liefs, Joyce

• 10 Mei 2012 - 15:08

Maud:

De baby lijkt net op een buddha beeld

• 10 Mei 2012 - 15:34

Josephine:

Daar is het dan China. Geweldig, zeg. Het trok me nooit zo aan, maar als ik dit allemaal lees, begint het toch te kriebelen.
    Ik heb een adventure gespeeld van de verboden stad en alles wat erbij hoort. Moeilijk hoor. Alles is lood en lijkt op elkaal. Je kunt geen deul vinden. Maal heel spannend.
    Ben zo benieuwd naar alle foto's en video's.
    Hoe Lemco zich scheelt weet ik al.
    Josephine

• 11 Mei 2012 - 06:05

Marieke:

Zo te zien is het weer een fantastische reis!

• 11 Mei 2012 - 07:13

Dolores:

OJAHHHH

• 11 Mei 2012 - 22:06

Peter:

Dat is wel wat anders dan al die beesten in Tanzania hoewel het chinese zebrapad ook zwart wit is. Het kleine chineesje vond ik wel zielig dattie zijn broek achterstevoren heeft aangetrokken. Als moeder met max 2 kinderen moet je dat toch zien. De chinese muur en keukens blijven indrukwekkend. Verder weinig chinezen op de foto's. Hebben ze daar wel genoeg van?

• 14 Mei 2012 - 10:26

De Blommetjes:

Terug van weggeweest gisteravond voor het eerst tekst en foto's gelezen/gezien. Kunnen ons voorstellen, dat je 's avonds niet nog eens achter de laptop kruipt als je de hele dag "gechineesd" hebt. Ondanks het feit, dat het gestoei met de stokjes kennelijk toch al lang weer een gepasseerd station is. Wachten nu met ongeduld op die stroom van veel meer foto's.